All  

Ancient Origins Tour IRAQ

Ancient Origins Tour IRAQ Mobile

Primary tabs

Śmierć na Nilu Cały Film

Hollywood ma taką obsesję na punkcie origin stories, że nawet historie, które nie były pierwotnie origin stories, zostają przekształcone w origin stories. Przynajmniej tak jest w przypadku Śmierć na Nilu (2022), reżyser Kenneth Branagh i scenarzysta Michael Green's upscaled sequel ich polerowanej, ale pustej adaptacji Agatha Christie z 2017 roku Murder On The Orient Express. Zanim jeszcze dotrzemy do przedegipskiego, londyńskiego otwarcia filmu, mamy czarno-biały prolog rozgrywający się w okopach I wojny światowej w Belgii, gdzie poznajemy młodego Poirota (Branagh, cały CG-jouthified) i miłość jego życia (Susannah Fielding, aka Jennie z This Time With Alan Partridge), aby dowiedzieć się, dlaczego i jak doszedł do noszenia swojego wspaniałego zarostu. Tak jest, poznajemy historię powstania wąsów.

W opartym na lokalizacji morderstwie, gdzie dotarcie na Nil zajmuje 30 minut, a godzinę przed pierwszą śmiercią, wydaje się to trochę narracyjnie ekstrawaganckie. Ale Green i Branagh mają ku temu wystarczający powód: przyciągnięcie nas bliżej Poirota i zagłębienie się pod próżną, wybredną, cierpiącą na OCD powierzchowność. W rezultacie Nil czuje się o wiele bardziej osobiście niż Orient Express, z o wiele wyższą stawką. I to się opłaca, dzięki czemu ten film PCU (Poirot Cinematic Universe) jest o wiele bardziej satysfakcjonujący i wciągający niż jego poprzednik.

Branagh wydaje się bardziej komfortowy w roli, i to jest całkowicie właściwe, że jest najlepszą rzeczą w gwiazdorskim zespole, czy jego brutalne pytania są rufowe pióra French, Saunders lub Annette Bening, lub on jest miłością wyznając jego nieoczekiwane, nowo odkryte stronnictwo do "Bluesy" muzyki. Krawędzie, które pokazał w Orient Expressie złagodniały i jest to mile widziany progres charakteru.

Rozczarowujące jest jednak to, że tło nie jest tak wiarygodne i atrakcyjne, jak nasz detektyw frontman. Nigdy nie ma się wrażenia, że naprawdę jesteśmy w Egipcie, a już na pewno nie w tak ikonicznych miejscach turystycznych jak piramidy w Gizie i starożytna świątynia Abu Simbel. Wirtualna kamera Branagha zbyt często ślizga się po cyfrowych widokach, które cierpią na patynę zbyt ostrego, zbyt jasnego, złotego blasku fałszywości.

Zespół, w międzyczasie, jest mieszanym workiem pełnym nietrafionych akcentów: Rose Leslie robi za Francuzkę, Bening za Brytyjkę, Jennifer Saunders za Amerykankę, Russell Brand za pozera. Jako kluczowa postać Linnet Ridgeway, Gal Gadot zachowuje swój własny akcent, ale w roli, która przedkłada blask nad głębię, ledwie się wysila. Imponującym aktorkom, takim jak Letitia Wright i Sophie Okonedo, brakuje czasu ekranowego, by naprawdę zabłysnąć, podczas gdy niefortunne umieszczenie Armiego Hammera w kluczowej roli Simona Doyle'a - który stanowi jedną trzecią gorączkowego trójkąta miłosnego - okazuje się niemile rozpraszać. Zwłaszcza w scenie otwierającej film, w której wykonuje on parną, grindową scenę tańca z Emmą Mackey, jako jego źle traktowaną kochanką Jacqueline de Bellefort.

Pod pewnymi względami Śmierć na Nilu (2022) jest ofiarą okoliczności: targany kontrowersjami, opóźniony przez Covid i oczywiście pojawiający się po tym, jak Knives Out podniósł poprzeczkę dla nowoczesnego morderstwa-misterium. Ale jego mocne strony pozostają widoczne w klasycznym materiale źródłowym i przyjemnym podejściu Branagha do swojego bohatera-detektywa.

Śmierć na Nilu cały film https://vodfilmy.pl/filmy-online/smierc-na-nilu-2020-lektor-pl/

History

Member for
1 year 7 months
Opt-in to Ancient Origins Newsletter (AC): 
Yes